Vraagt uw klant om een betalingsregeling? Hier moet u op letten.

Als u serieus werk maakt van uw openstaande vorderingen beseffen klanten dat het u menens is. Zeker als u de laatste aanmaning hebt verstuurd, met daarin de aankondiging van verdere stappen. Klanten die wel willen maar (tijdelijk) niet kunnen betalen zullen dan de telefoon pakken en om een betalingsregeling vragen. Denk voordat u daarop ingaat […]

Lees meer

Zo zorgt u dat in 2019 uw facturen wel betaald worden: 8 tips

Heeft u last van wanbetalers? Dan bent u niet de enige. Veel ondernemers hebben ermee te maken: de gemiddelde betaaltermijn is al jaren meer dan 40 dagen, zo blijkt uit onderzoek. Voor iedere factuur die wel op tijd betaald wordt blijft een andere dus (lang) liggen. En dat is niet goed voor uw cashflow. Tijd […]

Lees meer

Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst

We maken elke dag allemaal veel mondelinge afspraken. Met vrienden, winkeliers, onze collega’s en onze werkgever bijvoorbeeld. Ook ondernemers maken aan de lopende band mondelinge afspraken. Maar wanneer is een mondelinge afspraak ook een overeenkomst? Wanneer is een mondelinge overeenkomst geldig? En welke afspraken kunt u beter schriftelijk vastleggen? Ik leg het u in dit […]

Lees meer

Hoe stuur ik een goede aanmaning?

Net als iedere ondernemer krijgt u er vroeg of laat ook mee te maken: klanten die de factuur niet betalen, ook niet als u een betalingsherinnering stuurt. Bij dat soort klanten is het belangrijk dat u zakelijk en vasthoudend blijft. Dat u snel na het verlopen van de uiterste termijn van de betalingsherinnering een eerste […]

Lees meer

Hoe stuur ik een goede betalingsherinnering?

Uw factuur is niet betaald. Wat vervelend. Wat nu? Zo snel mogelijk een betalingsherinnering sturen natuurlijk! Want hoe langer een factuur openstaat en hoe langer ú wacht om uw debiteur daaraan te herinneren, hoe langer het duurt tot de factuur volledig is voldaan. In dit artikel leest u daarom wanneer en hoe u een goede […]

Lees meer

Wat doet u als uw factuur niet is betaald?

U heeft al even geleden een prachtig product verkocht, of uw klant een mooie dienst verleend. Uw service was geweldig. U kreeg in de review maar liefst 5 sterren. Daarna heeft u een goede factuur verstuurd. Daarbij alle tips uit het artikel over goede facturen opgevolgd. Tijd voor boter bij de vis, dacht u. Nou mooi […]

Lees meer

Hoe stuurt u een goede factuur?

Als ondernemer wilt u natuurlijk dat uw facturen snel betaald worden. Het liefst zo snel mogelijk, maar op zijn minst binnen de betalingstermijn. Wist u dat u daar zelf aan kunt bijdragen? Uiteraard door uw prachtige product of mooie dienst en uitstekende service, maar ook met een goede factuur? CJB Incasso vertelt u graag hoe […]

Lees meer

© 2024 - Alle rechten voorbehouden - CJB Incasso